• 13.10.2025 03:11

У Львові штрафують пенсіонерів

У межах суспільно-аналітичного проєкту «Аудит-Львова» ми вже доводили, що адміністрація Андрія Садового діє по відношенню до львівських пенсіонерів в протизаконний та абсолютно аморальний спосіб. Плодячи незаконні рішення, виконавчий комітет, головою якого є Садовий, обмежуючи право львівських пенсіонерів на безоплатний та безлімітний проїзд, ускладнює і так не солодке життя сивочолих жителів Львова.

Про це повідомив громадський активіст та юрист Андрій Петришин.

Але він та його слухняні шавки у своєму бажанні нашкодити людям, пішли ще далі. Продовжили  своє знущання не лише продукуючи незаконні рішення виконкому, що скасовувалися уже в судах, а вигадали штрафувати на тисячі гривень за те, що пенсіонери нібито окрім виданих державою пенсійних посвідчень, мусять оформляти корупційне дітище Садового і його садофілів, вічно несправний «Leocard».

Пенсіонерів на цій підставі вже штрафують у Львові. І люди забили у дзвони. Адже як так, законодавство безкоштовний та безлімітний проїзд гарантує, а мер і його шайка змушує оформляти якийсь «Leocard».

Для відповідного реагуванням по всіх правопорушеннях ми проводимо юридичний аналіз.

І вже один з таких епізодів ми оформили у вигляді позовної заяви до суду від імені постраждалого від таких незаконних дій жителя міста Львова, та пенсіонера за віком – пана Дзюбинського.

Адже нами встановлено, що контролери Садового вкотре наплювали на закон та порушили право пенсіонерів на безкоштовний проїзд хамськи знімаючи людей з транспорту, та оформляючи документи, що слугують підставою для незаконних штрафів, хоча пенсіонерам право на безкоштовний проїзд гарантується низкою законодавчих актів та правових висновків, а саме:
Згідно положень п. п. 1-1 п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про безплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування» від 17 травня 1993 року №354, постановлено ввести безплатний проїзд для пенсіонерів за віком на міському пасажирському транспорті загального користування (крім метрополітену і таксі) та приміських маршрутах. Установлено, що право на безплатний проїзд надається за наявності посвідчення встановленого зразка чи довідки, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – також електронного квитка, який зареєстрований у зазначеній системі і видається на безоплатній основі.

Згідно ч. 3 статті 22 Конституції України при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Відповідно до ч. 1 статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Конституційний Суд України здійснив тлумачення зазначених конституційних положень, а також сформулював юридичну позицію, за якою:

Зміст прав і свобод людини – це умови і засоби, які визначають матеріальні та духовні можливості людини, необхідні для задоволення потреб її існування і розвитку.

Обсяг прав людини – це кількісні показники відповідних можливостей, які характеризують його множинність, величину, інтенсивність і ступінь прояву та виражені у певних одиницях виміру. Звуження змісту прав і свобод означає зменшення ознак, змістовних характеристик можливостей людини, які відображаються відповідними правами та свободами, тобто якісних характеристик права.

Звуження обсягу прав і свобод – це зменшення кола суб`єктів, розміру території, часу, розміру або кількості благ чи будь-яких інших кількісно вимірюваних показників використання прав і свобод, тобто їх кількісної характеристики (абзаци 5 та 6 пункту 4 мотивувальної частини рішення КСУ від 11.10.2005 № 8-рп/2005)

Конституційний Суд України вказав, що скасування конституційних прав і свобод – це їх офіційна (юридична або фактична) ліквідація; звуження змісту та обсягу прав і свобод є їх обмеженням (абзац 4 підпункту 5.2 пункту 5 мотивувальної частини рішення КСУ від 22.10.2005 № 5-рп/2005).

Як бачимо з вищенаведеного, право пенсіонерів за віком на безкоштовний проїзд громадським транспортом встановлене постановою КМУ №354 “Про безплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування”, що і є одним із видів соціального захисту громадян у старості. У Постанові КМУ жодного слова не йдеться про те, що аби пенсіонеру користуватися громадським транспортом необхідно в обов’язковому порядку пред’являти «Leocard» Садового. І примушувати львівських пенсіонерів до пред’явлення згаданого «Leocard» є грубим порушенням їхніх прав, і таке суперечить законодавству і здоровому глузду. Що тоді, для прикладу, робити пенсіонеру який у невідкладних справах поїхав до Київа, або Дніпра? По логіці Садового пенсіонерам треба обїхати всю Україну, назбирати торбами леокарди, дніпрокарди, київкарди та всі інші карди з кожного міста та містечка. Хіба в нас в країні гарнатований соціальний захист пенсіонерам не дії по всій території?! Хіба Львів вже не підпорядковується українському законодавству?!

Політика Садового попахує сепаратизмом!

З Садовим обов’язково розберуться львів’яни. А ми працюємо над скасуванням у суді незаконної постанови про штраф львівського пенсіонера.