Міська рада/перевізники. Коли запрацює система муніципального управління відходами
Справедливий тариф на вивезення сміття, контроль міста за зважуванням та GPS-трекерами, угоди з полігонами.
Про це та багато іншого говорили під час наради депутатів Львівської міської ради, посадовців профільного департаменту та ЛКП з операторами на ринку перевезення.
Зі слів голови бюджетної комісії Наталія Шелестак, це перша велика зустріч, ініційована комісією. Під час розмови заслухали низку пропозицій з обох сторін щодо вивезення сміття та формування тарифу (у тому числі на відновлення).
«Для нас важливо розуміти, скільки у майбутньому бюджеті на 2026 рік треба закласти коштів на відшкодування. Ми маємо два відшкодування, перше – містам, які приймають у нас сміття у вигляді субвенції, друге – транспортним компаніям за перевезення, тому що у нас немає свого полігону та незавершене будівництво сміттєпереробного заводу. Наша мета – зекономити кошти бюджету, а отже, і кошти всіх львів’ян, скерувати їх на актуальні потреби, які в нас є.
Зійшлись на тому, що є проблеми укладання угод з юридичними особами і з формуванням норм вивезення сміття. Домовились напрацьовувати дорожню карту, також проговорили проблему контролю за зваженням кількості сміття, затримку з розрахунками для перевізників і чим вона обумовлена», – зазначила Наталія Шелестак.
Депутатка прогнозує у наступному році «відсутність» бюджету розвитку через суттєвий брак коштів.
«Держава забирає у міста реверсну допомогу, 4% ПДФО, але залишає багато делегованих пільг, різницю тарифів, тож ми залишаємось практично без бюджету розвитку. Дуже не хочеться брати кредитів, а знайти можливості оптимізації видатків міста та знайти компроміс. Я наголошую, що бюджет міста – це гроші всіх львів’ян і коли у нас йдуть сотні мільйонів на відшкодування за сміття, то маємо зробити все, щоб запрацювала система муніципального управління відходами і могли скеровувати ресурси на вкрай необхідні витрати на військо, медицину, освіту, ЖКГ», – прокоментувала Наталія Шелестак.