Майже 75% українців готувалися до можливих проблем з енергопостачанням взимку, найбільш інтенсивно готувалися до проблем з енергопостачанням мешканці Києва, а також люди молодого та середнього віку, більш забезпечені.
Про це свідчать результати опитування соціологічної групи “Рейтинг”.
При цьому серед найбільш популярних заходів підготовки – придбання ліхтариків та батарейок, підготовка запасів їжі, купівля акумуляторів та генераторів, а також підготовка запасів питної води – кожен з названих заходів зробили більше половини опитаних.
Найбільш інтенсивно готувалися до проблем з енергопостачанням мешканці Києва, а також люди молодого та середнього віку, більш забезпечені. Мешканці міст дещо частіше за інших придбали ліхтарики та батарейки, а також зробили запаси питної води, тоді як мешканці сіл частіше купували генератори. На інтенсивність підготовки до проблем з енергопостачанням впливають і настрої щодо того, з якими проблемами зіткнеться Україна взимку: песимісти в очікуванні складнощів докладають більше зусиль для підготовки до зими, ніж оптимісти, – кажуть соціологи.
При цьому 72% опитаних вказали, що у їхньому населеному пункті є “Пункт незламності”. Водночас у сільській місцевості майже 40% мешканців зазначили, що їхньому населеному пункті “Пункт незламності” відсутній.
Найбільше таких пунктів у Києві, а також на деокупованих та прифронтових територіях. Серед тих респондентів, які мають “Пункт незламності” у своєму населеному пункті, 13% користувалися ним минулої зими: 3% часто, 10% рідко.
Результати опитування свідчать, що більшість українців 74% у випадку відсутності електроенергії протягом тижня не планують покидати своє житло.
Водночас майже чверть українців у цьому випадку планують переїхати в інше місце: 11% в межах населеного пункту, 8% – в інший населений пункт, 3% – у тимчасове місце проживання (школа, тощо), 2% – за кордон.
Найчастіше переміщення обмежується тим же населеним пунктом, в якому респондент зараз проживає. Найчастіше готові до переїзду мешканці Києва, загалом мешканці міст, більш забезпечені, молодші, резюмують соціологи.