• 11.11.2025 14:55

Через 10 років львів’яни їздитимуть на роботу в Сокільники

У Сокільниках, що під Львовом, з кожним роком з’являється дедалі більше ознак майбутнього міста. Інфраструктура, соціальні об’єкти, індустріальні плани — усе свідчить про системний розвиток громади, яку очолює Тарас Сулимко. Попри конфлікт із мером Львова Андрієм Садовим, Сокільники демонструють впевнене зростання.

Суд поставив крапку у резонансній справі

На початку вересня 2025 року Львівський окружний адміністративний суд закрив провадження у справі за позовом адміністрації міського голови Львова до Сокільницької територіальної громади. Суддя Наталія Кухар наголосила, що Львів не має юридичних підстав втручатись у внутрішні справи іншої громади.

Це рішення стало важливим прецедентом у конфлікті, який триває вже кілька місяців. Йдеться про земельну ділянку площею понад 150 гектарів, де громада Сокільників планує збудувати житловий квартал для близько 15 тисяч майбутніх мешканців.

“Ми будуємо майбутнє, а не конфлікти”

Голова громади Тарас Сулимко у коментарі виданню Leopolis News зазначив, що Сокільники мають усі підстави для розвитку і не збираються відступати:

“Через десять років львів’яни їздитимуть у місто Сокільники на роботу. Ми створимо індустріальний парк, транспортну інфраструктуру, освітні та медичні заклади. У нас буде сучасне, комфортне місто”.

На думку Сулимка, позиція Львова продиктована не турботою про екологію чи аеропорт, а фінансовими інтересами. “Йдеться про мільярди гривень, які громада заробляє самостійно, без участі міської адміністрації Львова”, — наголошує він.

Аеропорт і “злітна смуга конфлікту”

Одним із головних аргументів Андрія Садового проти будівництва в Сокільниках стала близькість майбутнього житла до аеропорту “Львів”. Мер заявляв, що житлова забудова у зоні шумового впливу може становити загрозу для мешканців.

Втім, у самій адміністрації аеропорту із цим не погоджуються. Керівництво підприємства офіційно підтвердило, що проект планування території врахував усі технічні зауваження, і загрози для польотів немає.

“Фактично, ми маємо ситуацію, коли розвиток однієї громади зіштовхується з політичними амбіціями іншої”, — кажуть місцеві експерти.

Сокільники: громада, що розвивається попри все

За останні роки в Сокільниках збудовано нову початкову школу, клуб дозвілля, кілька дитячих садочків і сучасне укриття за європейським стандартом. Будується велика школа та реабілітаційний центр для ветеранів, створено спортивні об’єкти, ЦНАП і програми підтримки військових.

Громада активно допомагає фронту: лише у 2025 році на потреби ЗСУ передано десятки мільйонів гривень.

Попри труднощі з державним фінансуванням, Сокільники впевнено рухаються до самодостатності. Готуються проекти каналізування, створення власного водоканалу, індустріального парку й транспортного депо.

Конфлікт бачень

Аналітики відзначають, що історія Сокільників — це не лише локальний спір між двома громадами, а приклад нової моделі розвитку навколо великих міст. Громади-сателіти дедалі частіше стають економічними центрами, здатними конкурувати з мегаполісами.

“Львів стоїть перед вибором: або співпрацювати із сусідніми громадами, або втрачати вплив. Історія з Сокільниками показує, що автономія громад — це не загроза, а можливість для спільного розвитку”, — зазначає урбаніст Андрій Рудик.

Погляд у майбутнє

Сокільники вже сьогодні мають чітку візію розвитку — індустріальний парк, розвинену соціальну сферу, транспортні зв’язки зі Львовом і власну економічну базу.

Як зазначив у своєму інтерв’ю Leopolis News Тарас Сулимко:

“Ми створюємо умови, щоб люди жили і працювали тут, а не шукали кращого життя у Львові. З часом усе зміниться — і львів’яни самі приїжджатимуть сюди на роботу”.

Висновок

Судове рішення, інфраструктурні успіхи та стратегічне бачення розвитку роблять Сокільники одним із найдинамічніших центрів передмістя Львова. Конфлікт із мерією великого міста лише підсвітив проблему нерівності у відносинах між громадами.

І якщо прогнози Тараса Сулимка справдяться, то вже за десятиліття Сокільники можуть стати справжнім “малим Львовом” — самодостатнім, економічно сильним і комфортним для життя містом.